Pekijevi blogovi

Uticaj ekonomske krize na nabavku i potrosnju

ivpetar | 07 Novembar, 2009 19:18

 Efekti ekonomske krize poceli su da zavrcu slavinu i kod nabavke siroke potrosnje. U odnosu na proslu godinu, 30 % gradjana redje praktikuje velike kupovine, dok njih 6% vise ne ide ni u velike nabavke. Oko dve trecine gradjana odlazi u kupovinu podjednako cesto kao i ranije odnosno lane, dok samo 4% gradjana danas ide cesce u kupovinu. Najredovniji je sredovecni zaposlen, visoko obrazovani Beogradjanin koji u veliku nabavku ide 1,5 puta mesecno. U one koji u kupovinu idu ispod proseka su pre svega nekvalifikovani radnici, penzioneri, razvedeni i potrosaci iz ruralnih podrucja. Prosecni potrosac u kupovinu ide jednom mesecno. Najmladji i najstariji redje kupuju vece kolicine. Kao logican zakljucak se namece da sto je bolji posao to se cesce ide u kupovinu, odnosno da samci i razvedeni sve slabije praktikuju ovakav nacin kupovine. Sto se tice mesta kupovine tu se navike nisu promenile i dalje se najcesce kupuje u supermarketima i malim prodavnicama. Tek na trecem mestu su hipermarketi a na poslednjem mestu su cash&carry. Moderni supermarketi i danas su najpopularniji u vecim gradovima posebno medju omladinom. Logicno je da ce se broj ljudi povecati  sa boljim finansijskim stanjem u drustvu jer na kraju krajeva malo je ljudi koji bi isli u markete samo da gledaju robu, a opet ekonomska kriza je najbitniji faktor ka tom putu do boljeg stanja. 

Komentari

Dodaj komentar





Zapamti me

 
Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by LifeType - Design by BalearWeb